Povestea lui Acasă sau despre cum reușește o agenție imobiliară să devină principalul partener în tranzacțiile de profil din județul Gorj
De aproape 12 ani, Domina Imobiliare este brandul local cu impact puternic în domeniul imobiliar, fiind considerat lider de piață în județul Gorj. Ce a stat, însă, la baza construcției unei afaceri care a rezistat crizei financiare, schimbărilor economice și dinamicii locale?
Un interviu special, cu întrebări adresate chiar de echipa Domina Imobiliare managerului general al companiei, Ruben Drăghici.
Decor: Sediul Central Domina Imobiliare, locul din care începe Acasă pentru mii de clienți și mediul din care se clădesc strategiile de business, ideile creative și se adună cifrele de la final de lună.
În antreprenoriat, la fel ca și în construcția unei case, poveștile sună cu totul diferit, pentru fiecare dintre noi? Cum a început aventura?
Departe de a cunoaște termeni de business, de a avea planuri mari sau de a ținti cifre, cred că în cazul meu, antreprenoriatul a fost rezultatul unei provocări lansată natural de viață și de dorința mea continuă de auto depășire. Fără planuri, dar cu o capacitate de muncă uriașă, încă din clasa a zecea m-am lăsat dus de cel mai frumos val al vieții mele: determinarea. Fundația s-a construit din activitățile ce nu au generat doar bani, ci și încrederea oamenilor din jur, iar primele cărămizi au fost puse la baza unor slujbe pe care, poate, tânăra generație nici nu și le imaginează. Am instalat sisteme de operare pe calculatoarele prietenilor, am închiriat CD-uri cu filme, am montat antene Digi în echipa RDS, am lucrat în distribuție. Cumva, au fost chiar acei piloni de ale căror rezultate mă bucur și astăzi, dar la un nivel înalt: vânzarea și marketing-ul.
Unde și cum a apărut construcția Domina Imobiliare?
Deși astăzi îmi ghidez activitatea după atribute ce vizează organizarea, anticiparea și strategia, iată că antreprenoriatul nu a fost un obiectiv clar, ci un rezultat al muncii mele și al faptului că am considerat mereu că pentru a crește din punct de vedere profesional și uman este necesar să acceptăm din mers provocările. Inițial, Domina a fost proiectul de suflet care mi-a adus primele tranzacții încheiate din perspectiva consultantului imobiliar, eu fiind primul angajat al companiei chiar în plină perioadă de recesiune. Nu peste mult timp, datorită implicării mele, a zecilor de ore săptămânale investite, a miilor de kilometri parcurși în cele mai necunoscute (și uneori primejdioase) locuri din Gorj, am ajuns să preiau 50% din companie, imediat după înființare, iar la doar câțiva ani distanță am devenit Manager General cu 100% din acțiuni. Din acel punct, am reușit să pun amprenta personală în totalitate, investind în flota auto, sediu, aplicații software dedicate și identitatea de brand.
Care era povestea Domina de acum 12 ani?
Cred cu tărie că Domina a fost deschizătoare de drumuri din mai multe puncte de vedere: ca primă agenție imobiliară din Gorj care a investit în bannere, ca indicator de promovare al ofertelor imobiliare. Orice profit înregistrat era reinvestit în marketing și beneficii pentru business, clienți și angajați, un principiu asumat și respectat chiar și în perioada crizei imobiliare din anii 2008-2009. Mai mult decât atât, viziunea companiei era aceea de a trata cu maximă seriozitate chiar și cele mai dificile oferte, refuzate de majoritatea agenților, devenite, însă, o provocare pentru mine.
Domina a însemnat dintotdeauna o investiție în industria în sine. Am privit cu deschidere parteneriate, clienții dificili, direcționarea unor bugete semnificative în conferințe de profil, sesiuni de informare, cărți, dezvoltare personală. Toate acestea, pentru că domeniul imobiliar se află în centrul interacțiunii dintre oameni, nevoile lor, afaceri și prosperitatea unei comunități întregi.
Câte ore aloci pe zi construcției și dezvoltării Domina Imobiliare?
Domina este subiectul de discuție, medidație și interes 24/7, astfel încât orice idee, strategie și concept ivite la miez de noapte sunt bine venite. Cu toate acestea, cred într-un echilibru care să îmi susțină creativitatea și implicarea pe termen lung, iar zilele de lucru se opresc la 14 ore dedicate efectiv acestei afaceri și învățării continue.
Domina Imobiliare înseamnă echipă, iar acest lucru este un aspect vizibil în creionarea brandului. Cum alegi oamenii alături de care construiești?
Cred că oamenii sunt cea mai importantă resursă a unei companii; prin ei se duce mai departe viziunea, ei sunt cei care pot contribui la misiunea organizațională, pot critica, își pot asuma responsabilități. Tot ei sunt, însă, imaginea brand-ului în sine. De aceea, cred că orice coleg poate fi modelat atât timp cât există un atribut esențial: caracterul. Manifestat prin respect față de ceilalți (angajați, parteneri, clienți), prin implicare, determinare, asumare. Echipa trebuie să fie implicată, să fie dispusă să preia activități care nu intră neapărat în sfera ei de lucru, dar care o pot ajuta să aibă rapid rezultate.
Care este proiecția în timp a agenției Domina Imobiliare?
Domina Imobiliare este mai mult decât o agenție; este o companie tehnologizată (investim în aplicații software complexe care să eficientizeze activitatea de tranzacționare și de gestionare a agenției), este o platformă web integrată de anunțuri și informații de actualitate și este un partener veritabil pentru piața de profil. Ajutăm dezvoltatori să identifice zonele prielnice pentru deschiderea noilor birouri/depozite/fabrici, suntem alături de clienții noștri prin consultanță și intermediere, suntem cea mai importantă bază de date a activității economice din județul Gorj.
Ceea ce ne dorim să construim este, însă, alternativa de scalabilitate, redată prin investiții în forța de muncă specializată. Cum vom face asta? Printr-o școală – academie de Real Estate (Imobiliare), care să adune toată experiența acumulată de echipa noastră. Cred în tineri, în șansa lor, în capacitatea lor de a recrea și de a veni cu un suflu nou continuu în domeniu.
Pentru că vorbim despre poziționarea ca lider de piață, în ce măsori succesul Domina?
Aș putea spune că numărul de tranzacții, volumul de vizitatori de pe site, portofoliul de clienți sau cifra de afaceri sunt indicatorul succesului nostru. Dar, mai presus de toate acestea se află altceva. Potențialul: suntem la intersecția nevoilor oricărei clase sociale, celor mai importante decizii (de a mări o familie și de a achiziționa o casă mai mare, de business – prin deschiderea unui nou birou) și în mintea oamenilor ca reper când vine vorba despre achiziții sau vânzări. Și asta e tot ceea ce contează.
De ce crezi că are nevoie industria imobiliară? Ce îi lipsește, din perspectiva ta?
Cu siguranță, reglementarea. Un set de legi care să nu permită accesul oricui în domeniu, pentru a le putea oferi clienților încredere în puterea pieței și în tranzacții.
Dacă nu erau imobiliare, era... În ce industrie crezi că lucrai dacă nu era să fie Real Estate?
Tot imobiliare. E, cumva, în ADN-ul meu să văd, simt, trăiesc prin dinamica acestei industrii și nu văd o altă cale.